A tanulási kudarcok egyik oka lehet, hogy kevesebb figyelem jut arra, hogy hogyan tanuljuk meg tanulni. Minden gyermek egyedi, ezért mindenkinek más a tanulási stílusa. Az iskolában hallott tananyag átadása során kevésbé van lehetőség arra, hogy ezeket a különbözőségeket maradéktalanul figyelembe vegyék, ezért a diákoknak a tanulás során nehézséget jelenthet az, hogy először át kell alakítaniuk a hallott anyagot a saját tanulási stílusokhoz. A tréning alkalmával az egyéni tanulási stílusok megismerésére, a meglévőek erősítésére törekszünk és az ehhez illeszkedő tanulási módszerek átadására. A tanulás folyamatában további készségek együttes jelenléte szükséges (figyelem, emlékezet, motiváció), melynek erősítésére további hangsúlyt fektetünk.
Nem elég elsajátítani a tananyagot, az ismeretek feldolgozását követően a tananyag rögzítéséhez, valamint a felelés, dolgozatírás során a megtanultak minél pontosabb visszaadásához is segítséget nyújtunk.
Mind az elsajátítás, mind pedig a visszaadás során nehézséget jelenthet a stressz. A tréning céljai között szerepel továbbá, mindezen stressz hatékony csökkentésének megtanítása.
pszichológus, pedagógus
pszichológus
gyógypedagógus, önkéntes segítő
gyógypedagógus, önkéntes segítő, szakvizsgázott nyelv- és beszédfejlesztő