Bemutatkozás

Tanulástechnika

Ez a történet, ahogy az lenni szokott, sok-sok évvel ezelőtt kezdődött két ifjú lánnyal,akik egy helyre jártak gimnáziumba, de akkor még csak látásból ismerték egymást.Azonos szakma iránt érdeklődtek, pszichológusok lettek. Különböző helyeken gyermekpszichológusként dolgoztak. Munkájuk során számos olyan gyermekkel találkoztak, akiknek tanulmányi kudarcaik miatt önértékelésük romlott, motivációjuk csökkent, kedvetlenek vagy éppen harsányak lettek, érdeklődésük a tanulás helyett más felé fordult.

Teltek az évek, majd az élet összesodorta őket, a közös gimnáziumi évek után egy munkahelyre kerültek, megkedvelték egymást, barátság szövődött közöttük. Az egyikőjüknek volt egy szuper ötlete, a másikójuknak pedig elégbátorsága, hogy belevágjon vele együtt egy nagy kalandba. Így született meg az Élménydús Tanulástechnika Tréning Szegeden. Később két lelkes gyógypedagógus is csatlakozott hozzájuk, így csapattá váltak, hogy a gyerekek számára ne csak pszichológiailag, de pedagógiailag is a legjobbat nyújtsuk, az élményalapú tanulást.

Az Élménydús Tanulástechnika Tréning nem más, mint négy barát összehangolt munkájának gyümölcse, mely során nemcsak személyre szabott módszerek, tanulási trükkök átadásra törekszünk. Számunkra fontos, hogy az alkalmak jó hangulatban teljenek, figyelmet fordítunk a stresszkezelésre és a szülőkkel történő kapcsolattartásra is.

Fotó: Dékány Gábor

Fotó: Dékány Gábor

Petró Kata

Petró Kata vagyok, tanácsadó szakpszichológus, krízistanácsadó, gyászfeldolgozó módszer specialista. Öt éve foglalkozom pszichológusként gyermekek egyéni megsegítésével és különböző csoportok tartásával. Munkám során sokszor találkoztam olyan jó képességű gyerekekkel, akiknek valamiért mégis problémát jelentett a tananyag elsajátítása és visszaadása. Innen jött a motivációm arra, hogy hatékonyan tudjak segíteni nekik készségeik felszínre hozásában.

Kegyes Klaudia

Kegyes Klaudia vagyok, gyógypedagógus. Szakértői bizottságnál dolgozom, ahol rendszeresen találkozom olyan szülőkkel, akik nehézségként számolnak be arról,hogy felsős gyermekük nem tud önállóan tanulni, az érdemjegyek nincsenek összhangban a tanulásra fordított idővel, nehezen motiválhatóak, nem szeretnek tanulni. A vizsgálatok mellett általános és középiskolás tanulókat is fejlesztek. Ahol szintén tapasztalom, hogy a tanulók igen kis százaléka van tisztában a saját tanulási stílusával és rendelkezik hatékony tanulási technikával. Az iskolai motivációcsökkenése mögött sok esetben a kudarc áll. Motivációm, hogy segítsem a tanulókat abban, hogy megismerjék önmagukat, a számukra megfelelő tanulási stílust, minél több tanulási technikát ismerjenek, hogy megtapasztalják a tanulás örömét és eredményességét.

Fotó: Dékány Gábor

Fotó: Dékány Gábor

Vinnai Vanda

Vinnai Vanda vagyok, gyógypedagógus, szakvizsgázott nyelv- és beszédfejlesztő. Immáron negyedik éve foglalkozom általános iskolás tanulók fejlesztésével, ami során számtalanszor tapasztaltam, hogy nehezükre esik megszervezni az otthoni, segítség nélküli, önálló tanulást. Azonban eljön az az életkor, amikor a tanulónak már egyedül kell tudnia tanulni, megállapítania tanulandó tantárgyak sorrendjét, fontosságát, nehézségét. Motivációm innen ered. A hatékony és élményalapú tanulási technikák megtanításával szeretnék segíteni, hogy megtanulják a számukra legideálisabb tanulási formákat.

Csűry Angéla

Csűry Angéla vagyok, klinikai szakpszichológus. Egy évtizede foglalkozom gyermekek, kamaszok és családjaik segítésével, támogatásával. Az utóbbi években egyre több olyan család keresett fel támogatásért, ahol a gyermekek – legyen kisiskolás vagy serdülő –tanulással kapcsolatos alacsony motivációja jelentette a nehézséget. Emellett mind terápiás, mind vizsgálati helyzetbe egyre nagyobb számban találkozunk olyan tanulókkal, ahol a motivációs kérdések mellett önértékelési bizonytalanságok, viselkedési eltérések, figyelmi nehézségek, hangulati problémák jelentik a megoldandó kérdéseket. Ezen nehézségek hátterében közös gyökérként látható az egyre növekvő tananyag mellett a tanulási stratégiák kialakulatlansága.

A tanulási kudarcok következményeként pszichés problémák jelenhetnek meg, amelyek visszahatnak a tanulási kedvre, mindez ördögi körré alakul. Az esetek egy részében az alacsony önértékelés, önbizalomhiány, hangulati zavar, társas kapcsolati problémák csökkenthetőek, amennyiben a gyermekek sikereket tudnak elérni, megtapasztalhatják hatékonyságukat tanulmányaikban. Ezen tapasztalatok segítettek eljutni a tanulási stratégiák elsajátításában való segítség nyújtás fontosságáig, legyen szó kialakult vagy kialakulóban lévő pszichés nehézségekről.

Fotó: Dékány Gábor